Zespół WRT kończy współpracę z Audi
Naprawdę ważne informacje napłynęły dziś ze światka wyścigów GT: zespół WRT poinformował, że wraz z końcem tego sezonu, zamyka etap niemal trzynastoletniego partnerstwa z Audi i nie będzie się już ścigał samochodami tej marki.
Kawał historii
WRT i Audi to firmy nierozłącznie związane ze sobą w świecie wyścigów GT. Ich partnerstwo od 2010 roku przyniosło niezliczoną ilość tytułów. Były tam zwycięstwa w największych wyścigach GT świata: Spa 24h, Dubai 24h, Nurburgring 24, Barthurst 12h, FIA GT World Cup i sporo innych. Poza tym zespół zajmował się też programem Audi w TCR. Współpracowali także w DTM. Dość powiedzieć, że WRT od swojego powstania w 2009 współpracowało TYLKO z Audi.
Drogi się rozchodzą
Audi bardzo chciałoby utrzymać współpracę z WRT w świecie wyścigów GT, ale belgijski zespół podobnego zainteresowania nie wyraził. Dlaczego? Ano powód jest bardzo prosty: niemiecki koncern zawiesił swój program LMDh. Tymczasem WRT już kolejny sezon wykłada ogromne pieniądze na starty w ELMS i WEC autami klasy LMP2.
Wszystko dlatego, że kiedy pierwotnie ogłoszono rozpoczęcie programu LMDh Audi, dla WRT naturalnym było wskoczyć z nimi do klas prototypów. Tak więc rozpoczęli swoje starty w LMP2, jako przygotowanie do przejścia do najwyższej klasy. Tymczasem Audi program zawiesiło, a WRT zostało na lodzie. Dlatego też dość nietypowo, to nie wielki koncern kończy współpracę, ale ich mniejszy wyścigowy partner.
Przyszłość
Co dalej? Dla Audi to na pewno bida. WRT natomiast pewnie sobie poradzi i to całkiem nieźle. Dziś zespół, chwilę po ogłoszeniu rozstania z Audi, zakomunikował nawiązanie współpracy z inną niemiecką marką – BMW.
Bawarczycy mają swoje auto GT i to całkiem nowe. Mają też auto LMDh, które wystartuje już za rok, a od 2024 potwierdzono program startów w WEC. Teraz wiemy, że na pewno BMW M Hybrid V8 zadebiutuje także w barwach WRT.