Peugeot 3008DKR Maxi zaprezentowany
Francuska marka zaprezentowała kolejną ewolucję swojego pojazdu na Rajd Dakar. Peugeot będzie nim walczyć o trzecie zwycięstwo z rzędu w najtrudniejszym rajdzie świata, po raz kolejny autem typu buggy.
3008DKR Maxi to jedynie rozwinięcie zeszłorocznej konstrukcji, z resztą po co zmieniać coś co się sprawdza? Poza tym groźby organizatorów o lekkim spowolnieniu buggy przez regulaminy, nie zachęcają pewnie dużych firm do pakowania milionów w zupełnie nowe projekty. Niemniej w ewolucji rajdówki na Dakar 2018 wszystko „ulepszono, poprawiono, odelżono, wzmocniono i rozwinięto”.
Konkretnie jednak to całe auto poszerzono o 20 cm, co z resztą widać po dziesięciocentymetrowych dołożonych nadkolach z każdej strony, bo reszta karoserii obeszła się bez większych zmian od zeszłego roku. Zawieszenie jest więc nowe, a cały zabieg ma poprawić stabilność auta, także podczas jazdy bokiem. Utrudnia to z kolei nieco poruszanise się po odcinkach specjalnych, którym bliżej do charakteru WRC, niż rajdów cross-country. Te jednak nigdy nie były mocną stroną aut typu buggy.
IIi… to tyle zmian. Przynajmniej wedle oficjalnej informacji. Auto przed Dakarem pojawi się w Silk Way Rally z całym dream-team Peugeota Loeb, Peterhansel, Despres oprócz Sainza, któy dołączy dopiero na dakar.